“Pulangkan.. DIA ANAK AKU!!”

Seorang ibu berkongsi kisah dan pengalamannya apabila anak sendiri jadi mangsa dirasuk jin.

Mereka sekeluarga telah pergi ke satu tempat riadah air terjun. Memang tak dinafikan, tempat sunyi dan pendalaman seperti air terjun sering dikaitkan dengan makhluk halus dan ada penunggunya, pendek kata ada jin. Tak hairanlah kalau orang tua-tua sering menasihati golongan ibu-bapa agar tidak membawa anak kecil ke tempat begitu.

Perkongsian ibu ini boleh dijadikan pengajaran buat ibu-bapa di luar sana. Anak kecil ini telah demam sampai biru gara-gara ditegur jin hutan. Seramnya!

Ini kisahnya:

“Pulangkan, DIA ANAK KU (SERAM)

“Pagi semalam family kak ida pi mandi air terjun di Tupah SP Kedah. Serius kak ida jarang pi tempat macam tu.memang dah lama tak pi.. bila dok bincang nak berkelah..kak ida join la dan memang siap siap celak kan anak anak kak ida.

“Masa mandi..bagi #RawdaDinara mandi sekali. Dia menanggis sebab sejuk so letak dia kat atas darat dan bagi dia layan abang abang dan sepupu2 dia mandi.. kami enjoy berkelah makan nasi mandi sama sama tak ada apa. Masa naik atas nak salin baju rawda. Mak kak ida kata awat biru rawda ni… kami ingat dia sejuk sampai biru..dia senyap ja maaa tu .tak nanggis..

“Pastu naik dalam kereta, tetiba dia panas dan merengek..kak ida bagi susu dan dia tidur. Maybe air sejuk tak sesuai dengan dia sampai demam tetiba.. so balik tu kak ida pon penat ..tidur la dengan dia.. petang sikit dia bangun..dia menanggis tak henti henti.
Tutup mata… tak mau dok dalam bilik..kena berdukung jaa…

“Tak apa lah.. benda ni berlarut sampai malam…kak ipar kak ida ni badan jenis lemah..cepat lah terasuk..benda yang dari air terjun tu marah sebab kata kami ada ambil barang dia.. kami tanya lah ambil apa… dia suruh pulangkan pulangkan.. padahal tak ambil apa apa pon.. rupanya dia nak rawda..dia kata rawda tu anak dia..

“Bayi perempuan itu anak aku… pulangkan.. kak ida bengang lah..
Aku beranak penat penat hang ngaku anak hang..ingat aku nak bagi ka.. benda tu marah kak ida… kata kak ida EGO.. memang bukan setakat EGO..KERAS KEPALA SEKALI LAH.. dah anak kak ida.
Dia dok pujuk kak ida bagi RAWDA kat dia.. memang TAK LAHH..
Dia nak sangat sangat rawda.. sebab anak dia dah mati. dia kata dia nak kacau rawda..dia kata lagi nyawa rawda separuh dah tu.. kak ida marah dia.. nyawa anak aku Allah ja boleh ambil . Hang tak ada hak.. aku tak takut dengan hang..aku percaya Allah ja.. sampai pukul 4pagi baru settle .

“Rawda masa tu ketar badan..biru jadi badan dia dan mulut dia.. last last masa berubat tu berjaya bunuh benda tu…dan rawda masih demam demam..semoga tak ada apa apa lagi la… serik dah..

“Sebenarnya kak ida dah lama tak pi tempat gitu sejak ada abang abang dia lagi..tapi yang ni tak sangka nak jadi.. sebab tak terfikir pon.. Allah serik sungguh… kak ida dah celakkan rawda ..dia kenan jugaa.. tak leh bayang macamana biru badan dia.. uiii dah nak dapat anak pon bukan senang.. pompuan sorang ni ja.

“Sungguh serik.. maafkan kak ida sebab tak jadi ibu terbaik.. kak ida share sini supaya ramai lagi ibu ibu lebih berhati hati dari kak ida.
Jangan kecam..kak ida dah lut dengan kecam ni.. cuma sebagai pengajaran bukan kat kak ida sorang..untuk semua jugaa.. sebab kita manusia tak lari dari kesilapan..

“Dalam gambar ni, kalau jenis boleh nampak..ada macam perempuan di sebalik pokok sebelah kiri… bayangan hitam…
Rawda tu yang dalam bulatan merah.
#eidahidayatihassan Moms to 3 kids

Sumber: Eida

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here