Header Ads

(VIDEO) Kisah Persahabatan Akrab Anjing Dan Gajah Yang Menyentuh Hati Netizen..



Walaupun berbeza spesis, dua haiwan ini dilihat sangat akrab dan sering bermain bersama-sama setelah dipertemukan pada tahun 90an.

Bubbles merupakan gajah dari Afrika dan Bella ialah jenis anjing Labrador Hitam yang kedua-duanya ditempatkan di Myrtle Beach Safari, South Carolina. Kisah Bubbles telah menyentuh hati sesiapa yang mendengarnya.


Bubbles telah diselamatkan di Afrika selepas kedua-dua ibu bapanya didapati dibunuh oleh pemburu semasa era penyembelihan gajah 20 tahun lalu hanya untuk mendapatkan gading mereka. Dia adalah salah seekor gajah yang sempat diselamatkan daripada mereka yang dibunuh serta terpaksa dilepaskan kerana kemudahan serta penempatan terhad.

Apabila Bubble pertama kali tiba, dia hanya seberat 340 lbs dengan 42 inci tinggi berbeza dengan saiznya sekarang, 9 kaki tinggi dan berat kira-kira 4 tan. Cukup makan!


Kisah Bella si anjing pula ditinggalkan di taman berdekatan oleh salah seorang kontraktor yang membina kolam renang Bubbles. Sejak itu, persahabatan mereka dilihat luar biasa walaupun berbeza saiz serta spesis.

Sehingga kini, masih ada lagi pemburu haram serta manusia yang tidak berperikemanusiaan hanya mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan habitat serta keberadaan makhluk lain, walaupun haiwan.

Bubbles gajah Afrika dan Bella Labrador hitam sering bermain di air bersama-sama di Myrtle Beach Safari di South Carolina.


"Bubbles diselamatkan di Afrika selepas ibu bapanya dibunuh oleh pemburu. Berat Bubbles meningkat dari tahun ke tahun, 300 hingga 9000 pound, begitu juga cintanya dengan berenang."


"Pada tahun 2007, seorang kontraktor yang diupah untuk membina Bubbles sebuah kolam renang, meninggalkan Bella yang ketika itu masih anak anjing di The Preserve. Kolam renang itu menjadi pertemuan mereka berinteraksi yang akhirnya membentuk persahabatan yang mendalam dan abadi."


Sekarang Bubbles suka bermain dengan Bella, mengusiknya dan kemudian membaling bola tenis untuknya.


"Keluarga Bubble dibunuh pada tahun 1981 oleh pemburu gading. Dia adalah salah seekor yang bernasib baik dan terselamat daripada penyembelihan itu. 


Hari ini puluhan ribu gajah masih lagi diburu secara haram untuk gading mereka. "


"Hari ini mereka hampir tidak dapat dipisahkan."




Sumber: Bored Panda

No comments

Powered by Blogger.