Header Ads

Tak Payah Kemurungan Kalau Kena CERAI, Buat 8 Benda Ini Anda Pasti Rasa Lebih Tabah Dan 'Move On'!..


Selepas kena cerai ramai akan blur terpaksa berdepan dengan masalah yang tak nampak jalan hidup. Sedih tak payah cerita, kejap-kejap nangis, atau mungkin bertukar jadi pemarah. Tambah pula wanita yang diceraikan oleh suami yang curang. Memang makan hati.


Jangan hanyut dengan musibah yang datang sebaliknya bina kembali kekuatan diri. Buktikan pada orang anda boleh bina hidup baru dan bahagia. Minggu ini, kami berkongsi tip untuk anda kembali hebat dan bersinar. Ayuh! Bergerak ke arah positif. Mulakan hidup baru dengan gembira! Boleh kongsi tip ini dengan kawan-kawan atau ahli keluarga yang anda sayang…


1. Buka Minda Dan Kembali Pada Ilahi

Tak perlulah salahkan mana-mana pihak, belajar telan ujian yang Allah bagi. Mungkin rasa kelat tetapi eloklah terima segala ujian dengan hati yang terbuka. Anda mesti berlapang dada dan bersikap rasional, dengan cara ini barulah anda mendapat kekuatan dan menangani masalah dengan tenang. Audit kesilapan diri dan berusaha menjadi insan yang lebih baik.

2. Berganjak Dari Tempat Yang Sama

Depresi biasanya berlaku apabila anda terikat dengan jadual kerja yang padat dan terperangkap dalam masalah terutama kisah silam. Usah sayang untuk melaburkan sedikit wang agar anda dapat bercuti ke lokasi menarik. Percutian adalah terapi yang dapat merawat minda, rohani dan tubuh anda.


3. Buat Benda Baru

Haaa… berani tak panjat bukit bagai? Atau ambil peluang jenguk dunia luar. Ya, inilah masanya! Tahu tak, rutin yang sama akan membuatkan anda cepat bosan. Pecahkan tradisi hidup dengan mencuba perkara baru yang menyeronokkan. Cari aktiviti atau hobi yang anda minat atau luar biasa.

4. Bersantai Dengan Keluarga

Jika dulu masa ada suami, anda terikat dengan tanggung jawab sehingga jarang dapat melawat keluarga di kampug. Ini masa terbaik untuk tebus balik. Luangkan masa berkualiti dengan keluarga Keletah dan gelagat mereka pasti membuatkan anda terhibur. Malah ada petua yang mengatakan, apabila anda memeluk anak-anak dan ibu, anda akan berasa lebih tenang dan gembira.

5. Lebihkan Masa Dengan Teman

Tak payahlah nak menung dalam bilik sangat, elok ambil masa keluar jalan-jalan. Selain keluarga, teman-teman baik menjadi kekuatan anda. Perkongsian dengan teman baik sedikit sebanyak memberi motivasi dan meringankan beban yang anda tanggung.


6. Beri Ganjaran Untuk Diri

Buat apa simmpan duit, elok gembirakan hati dengan dapatkan ganjaran setelah penat berhempas pulas dalam mencari rezeki. Kita selalu mengutamakan keperluan orang yang disayang sehingga tanpa disedari kita mengabaikan diri. Sebelum kita menghiburkan orang atau memberi ganjaran pada insan lain, lakukan dahulu pada diri sendiri. Orang yang bahagia akan membawa kegembiraan dan kebahagiaan kepada orang di sekeliling.

7. Bersenam

Sesetengah orang… makin stres, makin banyak makan! Inilah salah, apa kata anda bersenam. Senaman secara rutin bukan sahaja membuatkan tubuh lebih fit dan potongan badan menarik malah ini juga membantu meningkatkan tahap kesihatan. Paling menarik, senaman dapat menghilangkan tekanan. Segala tekanan dan bebanan dilepaskan menerusi aktiviti fizikal, hasilnya kita akan lebih gembira.


8. Belai Tubuh & Wajah

Ada orang kalau bagi idea ini, katanya SAYANG duit! Tetapi apa salahnya sesekali belanja diri anda dengan perawatan wajah dan tubuh di spa. Rawatan istimewa ini akan membuatkan tubuh dan minda lebih relaks. Urutan juga dikatakan dapat menghilangkan lenguh badan, melancar perjalanan darah dan membuatkan anda lebih ceria serta bertenaga.

Pilihan di tangan anda, moga anda mampu memilih jalan terbaik untuk gembirakan hati sendiri demi masa depan.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!




No comments

Powered by Blogger.